Boshlang’ich sinf o’qituvchisi Rahmatova Shahlo Zubaydullayevnaning “Atrofimizdagi olam” fanidan 2-“D” sinfida “Yil fasllari” mavzusidagi ochiq dars ishlanmasi.

Sana : 27-sentabr 2018-yil
Sinf : 2-“D’
O’qituvchi : Rahmatova Sh
Atrofimizdagi olam fanidan
Mavzu: Yil fasllari
Darsning maqsadi:
a) ta’limiy: O`quvchilarning yil fasllari va ularning
almashinishi,undagi o’zgarishlar , fasllarning vazifalari bilan
tanishtirish;
b) tarbiyaviy: Atrofimizdagi olamni muhofaza qilish , yashil
olam boyliklarini asrab-avaylashga,jonivorlarga g`amxo`r
bo`lishni o`rgatish, o`quvchilarni tabiatga muhabbat ruhida
tarbiyalash;
s) rivojlantiruvchi: O`quvchilar ongida ekologik madaniyatni
shakllantirish va rivojlantirish.

TK-3 O’z kun tartibini tuza oladi , o’z huquqlarini biladi.
TK 4 Ijtimoiy faol munosabatga kirisha oladi. , yil fasllari , tabiat hodisalarini biladi va o’z munosabatini bildiradi.
Dars turi: Noan’anaviy.
Dars uslubi: Tushuntirish, savol-javob, aqliy hujum, didaktik o`yinlar, guruhlarda ishlash.
Darsning jihozi: ”Atrofimizdagi olam” darsligi, multimedia, texnika vositalari, yil fasllariga oid plakatlar.
Darsning borishi:
I.Tashkiliy qism:
1.Salomlashish – good morning;
2.O`quvchilarni darsga tayyorgarligini tekshirish;
3.O`quvchilarni guruhlarga bo`lish, guruh sardorini aniqlash.
II. O`tilgan mavzuni so`rash
O`qituvchi: Bolajonlar, bugungi darsimizni sayohat tarzida olib boramiz. Hozir biz raketamizda quyoshga parvoz qilamiz. Atrofni kuzatib boring. Nimalarni ko`ryapsiz?
O`quvchilar: Bulutlarni, tog`larni, qushlarni, suvlarni, daraxtlarni, kichirayib ko`rinayotgan uylarni ko`ryapmiz.
O`qituvchi: Mana,Quyoshga ham yetib keldik.
(Doskaga quyosh maketi joylashtirilgan)
O`quvchilar: Salom, Quyosh bobo!
O`qituvchi: Biz sizlar bilan o`tgan darsimizda quyosh haqida nimalarni bilib olgan edik?
1-o`quvchi: Quyosh-olamni yoritadi, isitadi.
2-o`quvchi: Dalalarni yashnatadi.
3-o`quvchi: Insonlarga, hayvon va o`simliklarga hayot bag`ishlaydi.
O`quvchilar javoblari tinglanib, o`qituvchi o`quvchilarning javoblarini qog`ozga yozib boradi va quyosh nurlari tarzida xattaxtaga yopishtiradi.

isitadi

yoritadi hayot

yashnatadi nur beradi

yorug`lik

III. Yangi mavzu bayoni:
O`quvchilar bilan yangi mavzu yuzasidan kirish suhbati o`tkaziladi.
O`qituvchi: Quyoshdan kelayotgan issiqlik va yorug`lik natijasida yer yuzi to`rt xil ko`rinishda o`zgarib turadi. Bular fasllar deyiladi.
Aqliy hujum: Bir yilda nechta fasl bor?
Hozir o`lkamizda qaysi fasl?
O`qituvchi to`rt fasl tasvirlangan plakatlar yordamida ma’lumotlar beradi.
Har bir guruh sardori Quyosh bobo nurlari orqasiga yashiringan fasl nomlarini
navbat bilan oladi va bu guruh shu fasl nomi bilan ataladi.
1- Qish
2- Bahor
3- Yoz
4- Kuz
Bahor kelishi bilan kunlar isiy boshlaydi. Boychechak, binafsha va lolalar ochiladi. Daraxtlar gullaydi. Issiq o`lkalardan qushlar uchib keladi.
Yoz faslida kunlar uzayadi. Havo issiq bo`ladi. Mevalar g`arq pishadi. Bolalar suv havzalarida cho`miladilar.
Kuz fasli kelishi bilan bog` va dalalarda yig`im – terim ishlari boshlanadi. Daraxt barglari sarg`ayib, to`kila boshlaydi. Yomg`ir yog`adi.
Qish faslidakunlar sovuq bo`ladi. Qor yog`adi. Daraxtlar uyquga ketadi.
Video: Fasllar haqida
Har bir guruh a’zolariga topshiriqlar berishdan oldin darslikning sahifasiga o`quvchilarning e’tibori qaratiladi.
Darslik bilan ishlash
O`qituvchi: Bolajonlar siz nimalarni ko`ryapsiz?
O`quvchilar: Yil fasllariga oid rasmlarni ko`ryapmiz.
O`qituvchi: Rasmlarda nimalar tasvirlangan?
O`quvchilar: Gullagan daraxt, gullar, pishgan mevalar, oromgohda dam olayotgan bolalar, atrof qor bilan qoplanganini ko`ryapmiz.
O`qituvchi: Aziz bolajonlar, siz guruhingiz bilan birgalikda darslik yordamida bajarishingiz uchun quyidagi topshiriqlarni beriladi.
IV. Mustahkamlash
1-topshiriq:Yil fasllarini ketma-ketlikda joylashtiring va ulardagi o`zgarishlarni ayting?
O`quvchilar aralashtirib qo`yilgan yil fasllarini ketma-ketlikda joylashtiradilar: Qish, bahor, yoz, kuz.

Dam olish daqiqasi. “Tropik yomg`ir” o`yini
O`qituvchi qo`l harkatlari orqali tabiatning turli hodisalarini avval sekin, so`ng tezlashgan holda ko`rsatadi. O`quvchilar soat millari bo`ylab ushbu harakatni davom ettiradilar.
1. Shamol (qo`llar kaftlari bir- biriga ishqalanadi)
2.Yomg`ir (o`rtancha barmoq va bosh barmoq ishtirokida qo`llar qarsillatiladi.)
3. Jala (qo`llar chirmashtirilib,yelkalarga qarsillatib uriladi)
4. Do`l, sel (tizzalarga uriladi)
5. Qor, izg`irin (qo`llar bir-biriga ishqalanib, galma-galdan sakraladi)
2- topshiriq: O`quvchilarga A4 formatda bittadan daraxt rasmi tushirilgan varoq tarqatiladi. Har bir guruh a’zolari o`z guruhlari nomlangan faslga xos o`zgarishlarni daraxt atrofiga joylashtirish aytiladi.(Buning uchun fasllarga oid rasmlar oldindan aralashgan holda tayyorlab qo`yiladi)

1-guruh. Qish 2-guruh. Bahor 3- guruh. Yoz 4-guruh. Kuz

3-topshiriq:”Ortiqchasini top!” o`yini.
O`quvchilarga fasllarga oid rasmlar qatori slayd orqali ko`rsatiladi.
O`quvchilar faslga mos bo`lmagan rasmni topadilar.
1-guruh. Qish

2 – guruh . Bahor

3-guruh. Yoz

4-guruh. Kuz

V. Darsni yakunlash:
O`qituvchi: Bugungi dars sizga yoqdimi?
Bugungi darsda nimalarni bilib oldingiz?
O`quvchilarnig har bir bajarilgan topshirig`i uchun qo`yilgan ballar hisoblanadi, g`olib guruh aniqlanadi. Darsda faol qatnashgan o`quvchilar rag`batlantiriladi.
VI. Uyga vazifa:
Fasllarga oid rasm chizish.

About the Author

You may also like these

blog lam dep | toc dep | giam can nhanh

|

toc ngan dep 2016 | duong da dep | 999+ kieu vay dep 2016

| toc dep 2016 | du lichdia diem an uong

xem hai

the best premium magento themes

dat ten cho con

áo sơ mi nữ

giảm cân nhanh

kiểu tóc đẹp

đặt tên hay cho con

xu hướng thời trangPhunuso.vn

shop giày nữ

giày lười nữgiày thể thao nữthời trang f5Responsive WordPress Themenha cap 4 nong thonmau biet thu deptoc dephouse beautifulgiay the thao nugiay luoi nutạp chí phụ nữhardware resourcesshop giày lườithời trang nam hàn quốcgiày hàn quốcgiày nam 2015shop giày onlineáo sơ mi hàn quốcshop thời trang nam nữdiễn đàn người tiêu dùngdiễn đàn thời tranggiày thể thao nữ hcmphụ kiện thời trang giá rẻ